Å komme rett ut for hoppkanten - Spike Venture x Loyalty

 Det skjedde i de dager

…at rentene økte, kostnadene steg og markedet stagnerte, og bedriftene føler i dag sterkt på dette. De minste blant dem, allerede i en sårbar posisjon, blir ofte de som føler først på konsekvensene når markedet stopper opp.  

Hovedutfordringen for de fleste bedrifter er å få solgt produktet eller tjenesten sin i stor skala til lavest mulig kostnad, på kortest mulig tid. Nøkkelen her er tilgang på de riktige ressursene og tilgang på marked, og det er gjerne her man blir tvunget til å spare i nedgangstider. Dette er utfordrende.

Loyalty, med over 25 års erfaring fra kundeservice, møtebooking og salg står klare til å hjelpe med ressurser i en tid hvor bedriften ikke har muskler til å ta risikoen med å bygge opp staben selv.  

Dette gjelder også særlig bedrifter i en start-up-fase. Det er ingen tvil om at det finnes et hav av gode idéer og kreative gründere der ute. Historikken viser allikevel at det ikke er idéen alene som sikrer suksess, men idéen i kombinasjonen med eksekveringen av vekststrategien. Mange start-ups undervurderer ofte omfanget av salgsarbeidet, og konsekvensen er at de finner seg på bunnen før de virkelig har begynt å svømme. Her kan det være smart å vende snuten utover for å søke en trygg partner som kan bidra med mer enn bare kapital. Det er nettopp det Spike Venture, et investeringsselskap tilknyttet Loyalty-gruppen, bringer til bordet. Spike Venture er nemlig mer enn bare et investeringsselskap; det er veiviseren som operativt tar bedrifter gjennom stormen.

Spike Venture går inn med kapital i selskap i tidligfase, og trekker på all kompetansen og erfaringen i Loyalty-gruppen. Spike Venture og Loyalty i kombinasjon er unikt i norsk sammenheng, og vil være en partner som sikrer strategisk vekst. Med «skin in the game» vil de se deg lykkes!

Morten Gürrich-Holm, daglig leder i Spike Venture

Fra idé til suksess

Storeshop var det første selskapet Spike Venture investerte i. Storeshop hadde et godt produkt, rettet mot et marked som var underdigitalisert. Gründerne hadde høy faglig og teknologisk kompetanse. Spike Venture sammen med Loyalty tilførte sin spesialistkompetanse på salg og vekst for å øke kundemassen, noe som supplerte gründerne på en god måte.

I løpet av pilotperioden på 3 måneder i 2020 gikk Storeshop fra 4 til 20 kunder. Gründerne i Storeshop legger ikke skjul på at strategiplanleggingen fra Spike Venture og møtebookingen fra Loyalty var viktige faktorer for den raske veksten.

Storeshop AS

Siden den gang, har samarbeidet blomstret, og Spike Venture har jobbet tett med Storeshop hele veien. Loyalty og Spike Venture i symbiose hjalp Storeshop inn i det svenske markedet ved å lande de første 6 kundene sammen med selskapet i 2022. Spike Venture og Loyalty bidrar fortsatt med operative ressurser i salget, og strategisk inn i styrearbeidet. Blant annet har Storeshop en fulltidsselger fra Loyalty som jobber mot det norske markedet. I november 2023 leverte selgeren 200.000NOK i omsetning, som er et bra tilskudd til hva det interne teamet genererte. I 2023 har Storeshop halvert kostnadene sine, samtidig som de har doblet omsetning. En faktor som bidro til dette resultatet, var at Storeshop har valgt å sette ut deler av sitt salg til Loyalty. Slik sparer de kostnader på å ansette internt, og deler heller risikoen med Loyalty.

 

Nå er ambisjonene å vokse videre både nasjonalt og internasjonalt - Spike Venture og Loyalty er klare for å følge dem på veien til å nå sine mål.

Følg Storeshop sitt eksempel, og ta kontakt for en samtale.

Neste
Neste

Nye lokaler med rom for vekst