Slik økte Utleiemegleren salget og konverteringen

Utleiemegleren økte salgsaktiviteten og konverteringen med målrettet meglerutvikling

Bakgrunn

Som markedsleder innen boligutleie har Utleiemegleren et sterkt fagmiljø over hele Norge. For å nå ambisiøse vekstmål ønsket de å styrke salgsfokuset og løfte konverteringen i meglerteamene. De trengte en partner som kunne skape varig salgsforbedring gjennom strukturert trening og tett oppfølging — og valget falt på Loyalty.

Løsningen

Ett team på tre erfarne konsulenter fra Loyalty har utviklet et skreddersydd meglerutviklingsprogram som kombinerer teori, praktisk trening og individuell oppfølging. Programmet består av fire heldagsmoduler med fokus på:

  • Møtebooking og salgsteori

  • Speiling av kunde og tillitsbygging

  • Salgsprosess og konvertering

  • Selvledelse og egenmotivasjon

I tillegg til teori inneholder hver modul både praktisk trening og reelle bookingseanser, slik at deltakerne umiddelbart omsetter kunnskap til handling. Mellom samlingene får hver megler én-til-én oppfølging for å sikre progresjon og forankring i hverdagen.

Programmet gjennomføres fysisk hos Loyalty i Oslo, og alle lokasjonene til Utleiemegleren prioriterer deltakelse for å bygge en felles kultur og forpliktelse.

Vi har sett effekten av utviklingsprogrammet i økt motivasjon, økt aktivitet og økt kundekonvertering.
— Geir Skogheim, Salgs- og markedsdirektør

Flere effekter

Salg- og markedsdirektør i Utleiemegleren, Geir Skogheim, har dette å si om samarbeidet med Loyalty:

- Loyalty har bygget et skreddersydd utviklingsprogram for våre meglere. Vi har store vekstambisjoner, og for å nå dem har det vært avgjørende å utvikle meglerne våre – og gjøre dem så dyktige som mulig både faglig og i salget. Loyalty har hjulpet oss med det sistnevnte. Vi har sett effekten av utviklingsprogrammet i økt motivasjon, økt aktivitet og økt kundekonvertering.


Resultatet og nøkkeltall

Gjennom målrettet trening og tett samarbeid mellom partene har Utleiemegleren oppnådd sterke resultater:

📈 1 av 3 samtaler resulterer nå i en befaring

🧑‍💼 60 meglere har gjennomført programmet

⭐ 5,22 av 6,00 i deltaker-score

🏡 150 befaringer booket i programperioden

🌱 Styrket kultur for utvikling og læring

💪 Mer motiverte meglere med økt gjennomføringskraft

En kritisk suksessfaktor har vært tett involvering fra toppledelsen og lokale lederteam. Programmet er fullt integrert i Utleiemeglerens opplæringsløp, noe som sikrer eierskap og langsiktig effekt.

Vi i Loyalty ser frem til å utvikle samarbeidet videre, og gjøre vårt ytterste for å bidra til at Utleiemegleren når sine vekstmål.


Ta en prat om mulig samarbeid med Loylty for å styrke salget!

Neste
Neste

Oda: Fra pilot til vekstmotor