Oda: Fra pilot til vekstmotor

Loyalty som salgs- og vekstpartner

Da Oda ønsket å etablere et nytt B2B-forretningsområde, sto de overfor et klassisk vekstspørsmål: Hvordan bygge et effektivt salgsapparat raskt – uten å miste fokus på kjernevirksomheten?

For å teste potensialet i markedet valgte Oda å sette ut hele den operative salgsfunksjonen til Loyalty. Slik kunne de få tilgang til salgsfaglig kompetanse, struktur og gjennomføringskraft, i stedet for å bygge opp interne stillinger fra dag én.

Fra ekstern pilot til integrert samarbeid

Prosjektet startet som en pilot tilbake i 2019 (dengang Kolonial.no), der Loyalty leverte og driftet to dedikerte selgere som satt lokalisert i Loyalty sine lokaler. Teamet arbeidet ut mot markedet i tett dialog med Oda, men under Loyalty sin ledelse og metodikk.

Gjennom kombinasjonen av tydelige mål, systematisk oppfølging og kontinuerlig innsikt fra kundedialogene ble det raskt dokumentert at B2B-segmentet representerte et betydelig vekstområde for Oda.

Dette dannet grunnlaget for å skalere opp samarbeidet.
Etter hvert ble teamet utvidet til seks ressurser og en operativ salgsleder, og Loyalty ble samtidig en strategisk rådgiver for Oda – med ansvar for salgsstruktur, målgruppeprioritering, pipeline-styring og rapportering.

 

Et partnerskap som leverte resultater

  • Salget økte markant

  • Flere store innkjøpsavtaler ble signert

  • Et komplett salgsapparat ble etablert og driftet av Loyalty

  • Oda sitt mest lønnsomme kundesegment ble identifisert

  • Den utviklede salgsmodellen ble senere tatt i bruk av søsterselskapet Mathem i Sverige

 

Mer enn en leverandør

Samarbeidet med Oda viser hvordan Loyalty kan kombinere operativ salgsleveranse med strategisk rådgivning.
Gjennom å levere både mennesker, metode og innsikt ble Loyalty ikke bare et bemanningsledd, men en forlengelse av Oda sitt eget salgsapparat.

Resultatet er en dokumentert vekstreise, et robust B2B-salgsteam og en skalerbar modell som brukes i konsernet i dag.

Ønsker du å utforske muligheter for samarbeid?

Forrige
Forrige

Slik økte Utleiemegleren salget og konverteringen

Neste
Neste

Oppdag våre konsulenttjenester